Policjanci na spotkaniu z seniorami ze Środowiskowego Domu Samopomocy
W świetlicy Środowiskowego Domu Samopomocy w Słupsku odbyło się spotkanie z pacjentami tej placówki pt. "Bezpieczeństwo seniorów i jak nie dać się oszukać”. Inicjatorami i organizatorami spotkania byli policjanci z Komendy Miejskiej w Słupsku oraz pracownicy tej placówki.
Funkcjonariusze już na samym początku spotkania zwrócili uwagę na przestępstwa, których dopuszczają się sprawcy na szkodę osób starszych oraz radzili jak postępować, aby nie stać się ofiarą oszustów i złodziei. Przygotowana specjalnie na to spotkanie prezentacja multimedialna, przedstawiała najważniejsze metody i sposoby, którymi posługują się sprawcy przestępstw popełnianych na szkodę osób starszych. Prowadzący spotkanie sierż. szt. Edyta Żuk z Wydziału Prewencji KMP w Słupsku oraz nadkom. Robert Czerwiński omówili najważniejsze problemy dotyczące podpisywania umów kredytowych oraz jak się okazało przedłużania umów z dostawcami energii, telewizji czy telefonii cyfrowej. Policjanci zwrócili uwagę na przestępstwa, których dopuszczają się sprawcy na szkodę osób starszych oraz radzili jak postępować, aby nie stać się ofiarą oszustów i złodziei. Prezentacja przedstawiała także przykłady metod i sposobów, jakimi posługują się sprawcy przestępstw popełnianych na szkodę osób starszych.
-Seniorzy są szczególnie narażeni na działanie oszustów ponieważ są ufni i często chętni do udzielenia pomocy. Przestępcy wykorzystują te cechy, wiedzą także, iż seniorzy mogą mieć oszczędności. Sprawcy podczas rozmowy telefonicznej tak manipulują rozmówcą aby wyłudzić pieniądze w przekonaniu, że pomagają Policji w realizowanej akcji -mówili zebranym funkcjonariusze.
Podczas spotkania omówiono także najważniejsze problemy dotyczące aspektu podpisywania umów kredytowych. Jak się okazało to zagadnienie także spowodowało duże zainteresowanie wśród seniorów. Dyskutowano o problemach dotyczących bezpieczeństwa w trakcie zakupów w Internecie czy w sklepach stacjonarnych, oraz o związanych z tym prawem do rękojmi czy gwarancji.