Wiadomości

"Bezpieczny senior"- czyli jak nie dać się oszukać i okraść- debata społeczna w Ustce

Data publikacji 29.11.2013

W sali konferencyjnej Spółdzielni "Korab" w Ustce odbyła się przedwczoraj debata społeczna pn. "Bezpieczny Senior". Moderatorami byli policjanci z Komendy Miejskiej w Słupsku. Inicjatorami i organizatorami spotkania była Pani Barbara Paszkiewicz z Uniwersytetu III Wieku w Ustce oraz komisarz Grzegorz Gadoś Komendant Komisariatu Policji w Ustce.

Policjanci już na samym początku spotkania zwrócili uwagę na przestępstwa, których dopuszczają się sprawcy na szkodę osób starszych oraz radzili jak postępować, aby nie stać się ofiarą oszustów i złodziei. Przygotowana specjalnie na debatę społeczną prezentacja multimedialna, przedstawiała najważniejsze metody i sposoby, którymi posługują się sprawcy przestępstw popełnianych na szkodę osób starszych. Merytorycznym wsparciem spotkania był wykład Powiatowego Rzecznik Praw Konsumenta- Marii Janusz. Pani rzecznik omówiła najważniejsze problemy dotyczące podpisywania umów kredytowych oraz jak się okazało przedłużania umów z dostawcami energii, telewizji czy telefonii cyfrowej. Udział w debacie wzięli seniorzy z Uniwersytetu III Wieku w Ustce i mieszkańcy miasta. Łącznie w debacie udział wzięło blisko 100 osób.

Podczas dyskusji seniorzy zadawali pytania o problemach dotyczących bezpieczeństwa w trakcie zakupów w Internecie czy w sklepach stacjonarnych, oraz o związanych z tym prawem do rękojmi czy gwarancji. Seniorzy mieli możliwość również przedstawić swoje oczekiwania względem policji w zakresie poprawy szeroko rozumianego bezpieczeństwa oraz porządku publicznego. Spotkanie miało na celu przede wszystkim wypracowanie wspólnych metod działania oraz przedsięwzięć zmierzających do ograniczenia występujących zagrożeń.

Na koniec uczestnicy debaty zaopatrzyli się w materiały profilaktyczne stworzone przez policjantów słupskiej komendy policji wspólnie ze Stowarzyszeniem Bezpieczny Region Słupski. Ulotki "Bezpieczny senior" oraz materiały informacyjne otrzymane od Rzecznika Praw Konsumenta trafiły do wszystkich uczestników debaty.

  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
Powrót na górę strony