Jak nie dać się oszukać płacąc za prąd
Mieszkaniec Słupska stracił 1700 złotych, które przelał na fałszywe konto oszustów tytułem rozliczenia energii elektrycznej. Policjanci przypominają, na co należy zwrócić szczególną uwagę i co każdy obywatel może zrobić, aby nie stać się ofiarą przestępstwa.
Możliwość korzystania z płacenia rachunków przez internet to duża wygoda, ale nie zachowując podstawowych zasad bezpieczeństwa, to również ryzyko utraty pieniędzy. Przekonał się o tym przedsiębiorca z powiatu słupskiego, który w ubiegłym tygodniu padł ofiarą oszustów.
Sprawą natychmiast zajęli się policjanci z wydziału do walki z przestępczością gospodarczą i korupcją. Jak ustalili śledczy, pokrzywdzony pocztą otrzymał rachunek za zużycie energii elektrycznej.
Sprawcy sfałszowali list, w którym zawarta była informacja o zmianie konta bankowego, na które należy przelać pieniądze za rozliczenie prądu.
Pokrzywdzony chcąc uregulować należność przelał wskazana kwotę i stracił 1700 złotych. W innym przypadku kolejny przedsiębiorca, który także otrzymał wezwanie do zapłaty ze wskazaniem numeru konta bankowego postanowił to sprawdzić. Kontaktując się z operatorem energii elektrycznej otrzymał informacje zwrotną, że spółka ani nie zmieniła numerów kont, na które należy uiszczać opłaty z tytułu zawartych umów, ani nie kierowała do klientów żadnych pism o zmianie numerów kont bankowych.
Policjanci zalecają ostrożność i radzą jak ustrzec się przed tego typu oszustwami :
-w przypadku otrzymania takich pism rekomendujemy aby sprawdzić u operatora czy faktycznie dokonuje zmiany usługi.
-kiedy otrzymasz rachunek ze energię elektryczną sprawdź i porównaj numer konta na swojej fakturze. NIE PŁAĆ OSZUSTOM!
-upewnij się, że nie zostałeś oszukany i porównaj obecny rachunek z poprzednią fakturą,
-zadzwoń pod numer operatora energii elektrycznej i uzyskaj szczegóły swojej umowy lub sprawdź osobiście w Biurze Obsługi Klienta
Jeśli otrzymałeś fakturę, na której jest fałszywy numer konta, zgłoś ten fakt na Policję. Właściwą fakturę otrzymasz w Biurze Obsługi Klienta.