Policja - rusza kolejna edycja kampanii "Pozory mylą, dowód nie"
"Odpowiedzialny sprzedawca" - to hasło v edycji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej "pozory mylą, dowód nie", realizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji. celem tegorocznej odsłony programu jest niezmiennie edukacja sprzedawców w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. działania prowadzone będą z wykorzystaniem internetowej platformy edukacyjnej.
Dziś w siedzibie Komendy Głównej Policji odbyła się konferencja prasowa inaugurująca V edycję kampanii "Pozory mylą, dowód nie". Jej celem jest zwrócenie uwagi sprzedawców, ale również świadków sprzedaży w sklepach, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości. Założenia i cele kampanii przedstawili podczas konferencji mł. insp. Anna Kuźnia - Zastępca Dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, Danuta Gut - Dyrektor Biura Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie oraz Andrzej Faliński - Dyrektor Generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
"Pozory mylą, dowód nie" to ogólnopolska kampania realizowana od 2009 roku. Jej celem jest zapobieganie sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia. Dotychczasowe działania prowadzone w ramach tej kampanii zaowocowały wyraźną zmianą podejścia Polaków do zjawiska sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Zmniejszyło się przyzwolenie społeczne na sprzedaż alkoholu dzieciom, a zwiększyła świadomość zagrożeń wynikających z dostępu niepełnoletniej młodzieży do alkoholu. Szczególnie trudne zadanie stoi przed sprzedawcami. Są oni świadomi spoczywającej na nich odpowiedzialności oraz konsekwencji prawnych wynikających ze sprzedaży alkoholu niepełnoletniemu. Jednocześnie prawidłowa identyfikacja wieku osoby kupującej może rodzić trudności, a techniki asertywnego odmawiania często nie są najmocniejszą stroną sprzedawcy.
Platforma szkoleniowa "Odpowiedzialny sprzedawca", dostępna pod adresem www http://www.odpowiedzialnysprzedawca.pl
To uniwersalne i szeroko dostępne narzędzie e-learningowe, za pomocą którego pracownicy sklepów mogą sprawdzić swoją wiedzę oraz zweryfikować umiejętności z zakresu asertywnego odmawiania sprzedaży alkoholu osobom nieuprawnionym do jego zakupu. |