BEZPIECZNY SENIOR - POLICJANCI PRZYPOMINAJĄ O ZASADZIE OGRANICZONEGO ZAUFANIA
Słupscy policjanci regularnie prowadzą akcje profilaktyczne i spotykają się z osobami starszymi, aby nie stały się one ofiarami oszustów. Działania funkcjonariuszy sprawiają, że osoby starsze coraz częściej sięgają po telefon i dzwonią na numer alarmowy 112, aby poinformować o próbie oszustwa. Pomimo tego nadal zdarzają się seniorzy, którzy sami przekazują oszustom swoje oszczędności, lub dzięki dobremu sercu, tracą je w inny sposób.
Funkcjonariusze policji każdego dnia prowadzą działania profilaktyczne w zakresie bezpieczeństwa osób starszych. Przypominają, że sprawcy wciąż modyfikują metody oszustw i wykorzystują zaufanie osób starszych do instytucji. Tak jak młoda kobieta podająca się za pracownika Urzędu Miejskiego w Słupsku, która pod pretekstem przeprowadzenia ankiety weszła do mieszkania 90-letniego mieszkańca Słupska, została poczęstowana szklanką wody, a następnie z portfela starszego mężczyzny ukradła kilkaset złotych.
Przypominamy, iż w przypadku kiedy do drzwi naszego mieszkania zapuka osoba podająca się za pracownika administracji lub innej instytucji należy najlepiej samemu sprawdzić, czy faktycznie zaistniał problem, o którym informuje nas pracownik (np. samemu sprawdzić, czy w łazience doszło do przecieku). Nigdy nie zostawiać nieznajomego „pracownika” samego, należy towarzyszyć mu cały czas podczas jego wizyty w naszym mieszkaniu. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do tego, czy mamy do czynienia z prawdziwym pracownikiem instytucji nie działać w pośpiechu i nie wpuszczać takiej osoby do mieszkania. Należy wówczas zadzwonić do administracji czy instytucji, z jakiej przychodzi rzekomy pracownik i zapytać, czy są wykonywane jakieś prace. O każdym przypadku oszustwa lub usiłowania przestępstwa, należy pilnie poinformować POLICJĘ, dzwoniąc na numer alarmowy 112.