Policjanci podsumowali weekend na drogach Słupska i powiatu i apelują o odpowiedzialność za kółkiem
Blisko 250 kontroli pojazdów, 4 nietrzeźwych kierujących, 20 kolizji, 2 wypadki, ponad 100 mandatów karnych za przekroczenie prędkości i zatrzymane 4 prawa jazdy za przekroczenie prędkości powyżej 50 km/h w obszarze zabudowanym-to bilans pracy policjantów z minionego weekendu na drogach Słupska i powiatu. Policjanci apelują o trzeźwość za kółkiem, zdjęcie nogi z gazu i dostosowanie prędkości do panujących warunków atmosferycznych.
W miniony weekend słupscy policjanci skontrolowali 244 pojazdy, wyeliminowali z drogi 4 nietrzeźwych kierujących i pracowali przy 20 kolizjach i 2 wypadkach drogowych. Z powodu nadmiernej prędkości mundurowi nałożyli 103 mandaty karne, a za przekroczenie prędkości o więcej niż 50 km/h w obszarze zabudowanym zatrzymali prawo jazdy 4 kierującym.
Dwa poważne wypadki miały miejsce wczoraj. W Strzelinie przed godz. 15.00 24-letni kierujący fordem zjechał z pasa ruchu i uderzył w drzewo. Mężczyzna w stanie ciężkim został przetransportowany do szpitala. Kolejne zdarzenie miało miejsce kilka godzin później w Potęgowie. Tam 35-letni kierujący będąc w stanie nietrzeźwości, prawdopodobnie nie zachował szczególnej ostrożności i nie dostosował prędkości do warunków drogowych, wskutek czego stracił panowanie nad pojazdem i uderzył w przydrożne drzewo. W wyniku tego zdarzenia z obrażeniami do szpitala zostali odwiezieni pasażerowie. Policjanci nieprzerwanie wyjaśniają szczegóły i okoliczności obu wypadków.
Pozostali nietrzeźwi, którym policjanci uniemożliwili dalszą jazdę to 47-letni kierujący fordem z wynikiem ponad 1 promila alkoholu w organizmie, 67-letni kierujący oplem z wynikiem ponad pół promila i 40-letni kierujący mazdą z wynikiem ponad 2,5 promila alkoholu. Za nieodpowiedzialne zachowanie wszyscy wkrótce odpowiedzą przed sądem. Kierowanie pojazdem w stanie nietrzeźwości zagrożone jest karą do 2 lat więzienia.
Funkcjonariusze ponawiają apel o trzeźwość za kierownicą, o stosowanie się do obowiązujących ograniczeń prędkości i dostosowanie jej do panujących warunków i sytuacji na drodze.